torsdag 7 februari 2013

Screening

I går fick jag hjälp att göra en screening. Spännande och intressant tycker jag. Med olika tester mäter man kroppens funktion. Utifrån de resultat som man får fram skapas specifika övningar och träningsprogram för att stärka upp ev. svagheter eller obalanser.

Själv har jag fått övningar som ska genomföras flera gånger om dagen, det tar inte många minuter åt gången. Det är facinerande hur några minuters träning med små, små rörelser kan skapa en sådan annorlunda känsla i kroppen och trötthet i musklerna. Och faktiskt ge träningsvärk ;-) Igår trodde jag nästan att jag smittats av min lilla väns kräksjuka, min mage kändes lite konstig direkt efter passet ;-) Men tack och lov var det bara mina magmuskler som fått jobba på ett litet nytt och annorlunda sätt ;-) Jag har förstått att en stark mage inte bara handlar om magrutor...

Förutom min vanliga träning så känns det roligt med något nytt och något väldigt konkret och mätbart, tycker jag. Målet för mig är att bli ännu starkare, inifrån och ut. Och smidigare och rörligare i vissa muskelgrupper :-) Nu gäller det att ha en smula tålamod och se till att småträningen blir av, det ska bli spännande att såsmåningom se effekten och resultaten av just den här träningen. Undrar hur lång tid det tar innan man/jag märker någon skillnad och resultat?

http://annasformblogg.blogspot.se/2013/01/scandinavian-top-athletic-center.html
http://annasformblogg.blogspot.se/2013/01/sma-tranar.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar